Isı yalıtımı nedir


Isı yalıtımı nedir?
Farklı sıcaklıktaki iki ortam arasındaki ısı geçişini azaltmak için yapılan işlemlere ısı yalıtımı denir. Bu işlem binalarda; ısı kaybı olan duvarlara (dış duvarlar), çatıya ve tabana ısı yalıtım malzemeleri tatbik edilmesiyle yapılır.Isı yalıtımının faydaları nelerdir?
Isı yalıtımı yapılmasıyla, binadan dışarıya olan ısı kaybı yalıtımsız duruma göre azalır, dolayısıyla ısınma için tüketilen yakıt miktarı da azalmış olur. Bu azalma miktarı, binanızın bulunduğu iklim bölgesine göre değişmekle birlikte %50 - %70 arasındadır  
 
 . Yani yalıtımsız bir eviniz varsa ve kışın evinizi ısıtmak için ayda 100 birim yakıt tüketiyorsanız, evinizi yalıtarak bu tüketimi 50 birime hatta 30 birime düşürebilirsiniz. Başka bir ifadeyle ayda 100 TL yakıt faturası yerine, ayda 50 TL hatta 30 TL fatura ödersiniz.
Isı yalıtımlı duvarlarda iç yüzeylerde terleme sonucu küflenmeler, siyah lekelenmeler ve sıva veya boya kabarmaları (kış aylarında çok sık görülen, ama dışarıdan su sızması olarak nitelendirilen durum) oluşmaz.
Yaşanılan odalar içinde hastalanmaya neden olan bölgesel sıcak-soğuk farkları oluşmaz, dolayısıyla sağlık harcamaları azalır.
  








  
 
Isı yalıtımlı duvarların içinde difüzyon sonucu su yoğuşması oluşmayacağından, duvarlardaki malzemeler korozyona uğramaz (örneğin inşaat çelikleri paslanıp incelmez).
Isı yalıtımlı binalar daha az yakıt yakacaklarından havayı kirletme miktarları azalır.
Kullanmakta olduğum binaya yalıtım yapmak istiyorum, bu mümkün mü?
  Kullanılan binalarda (mevcut binalarda) çeşitli ısı yalıtımı uygulamaları mümkündür. Binanın fiziksel durumuna göre, tek kata veya tüm binaya uygulama yapılabilir.  
 
Evimde soba kullanıyorum ve tek bir odayı ısıtıyorum, ısı yalıtımının bana ne faydası olur? 
Isı yalıtımı yapılmamış duvarlarda duvarların iç yüzeyleri soğuk olur ve iç havadaki su buharı bu soğuk yüzeylerde yoğuşur. Yoğuşma sonucu duvarlar ıslanır ve ıslanmanın haftalarca sürmesi sonucu duvarlarda siyah küf ve mantarlar oluşur. Bu problemi boya, badana veya sıva ile çözemezsiniz. Bunu engelleyebilmenin tek yolu duvarların iç yüzey sıcaklıklarını yükseltmektir. Yani duvarlarınıza ısı yalıtımı yaptırmaktır.
En iyi ısı yalıtım malzemesi hangisidir? 
Bütün ısı yalıtım malzemelerinin kullanıldıkları detaya göre avantajları ve dezavantajları vardır. Farklı detaylara uygun farklı ısı yalıtım malzemeleri vardır. Bir yalıtım malzemesi her detayda kullanılamaz. Uygun detay ve malzeme seçimi için bu konuda uzman kişilere danışılmalıdır. 
Isı yalıtımın faydaları
· Enerji kullanımını optimum düzeyde tutarak enerji etkinliğini artırır.
· Isıtma ve soğutma giderlerinde %50-%55'lere varan tasarruf sağlar.
· Her türlü iklimde mükemmel performans gösterir.
· Uzun ömürlü, kalıcı çözümler üretir.
· Binaların ömrünü uzatır, onarım masraflarını azaltır.
· Sistem olarak kolay uygulanır.
· Çevre kirliliğini azaltır.
· Sağlıklı ve dekoratiftir.
· Kalınlığı zamanla incelmez, sabit kalır.
· Çok hafiftir, kolay taşınır, kolay uygulanır.
· Dünyada ve ülkemizde yaygın olarak tercih edilmektedir.
· Ekonomiye katkıda bulunur.


1 yorum:

Unknown dedi ki...

Teşekkürler bu güzel makaleniz için. poliüretan köpük hakkında da bilgi almam mümkün müdür?